21 november 2020

Lokaal kopen: je kunt sectoren die het moeilijk hebben op geen betere manier steunen. Dat vindt ook Rabobank De Zuidelijke Baronie. Afgelopen week overhandigde directievoorzitter Corné de Vooght een eerste cheque van € 2.500 uit aan een Koop Lokaal-initiatief. Onder toeziend oog van Wethouder Johan de Beer en Frank van de Klundert, voorzitter van Ondernemersvereniging Zundert Centrum, nam Gerda Geerts van Stichting PRET de bijzondere cheque van 1,5 meter breed in ontvangst voor het initiatief Zin in Zundert. Anderhalve meter aan steun. Om te laten zien hoe belangrijk die afstand is, maar ook om het belang van lokaal kopen groots te benadrukken.

 

Rabobank De Zuidelijke Baronie stelt de € 2.500 euro voor alle zes gemeenten in haar werkgebied beschikbaar om lokaal kopen te stimuleren. ‘Met deze bijdrage kan een ‘Koop Lokaal’-initiatief worden gestart of een bestaand initiatief een extra boost krijgen’, vertelt Corné. ‘Belangrijk, want lokale horeca, cultuurorganisaties en retailers maken onze samenleving bruisend. Dat willen we behouden voor de toekomst. Degenen die het moeilijk hebben in deze tijd kunnen alle steun gebruiken. Het is mooi om te zien dat daarvoor allerlei initiatieven zijn ontstaan. Wij helpen die graag.’

 

Zin in Zundert

Stichting PRET heeft als doel het promoten en versterken van het vrijetijdsaanbod in de gemeente Zundert. Op de website en in de City App van Zin in Zundert vinden bezoekers alle winkels, horecagelegenheden en activiteiten op het gebied van cultuur en natuur in omgeving Zundert. Met de bijdrage wil Stichting PRET een database met fotomateriaal van toeristische locaties aanleggen, Zin in Zundert extra online promoten op Facebook, Instagram en Google en een social media training voor lokale ondernemers verzorgen. ‘In deze bijzondere tijd zijn we veelal op digitaal aangewezen. Met de fotobank stellen we professionele foto’s beschikbaar aan de ondernemers voor hun eigen promotie, maar ook aan inwoners en bezoekers van Zundert’, legt Gerda Geerts uit. ‘Er wordt in deze tijd veel online gedeeld. Een positieve ervaring in combinatie met een aantrekkelijke foto zorgt voor een sneeuwbaleffect. Mensen delen het, maar willen het ook zelf gaan beleven. Het is als mond-op-mond reclame. Betere promotie voor onze prachtige regio is er niet.’

Delen via e-mail

https://www.zundert.nl/nieuws/nieuwsbericht/artikel/anderhalve-meter-aan-steun