24 uur per dag doorgeven dat iets kapot of niet in orde is

U kunt meldingen van onvolkomenheden in de openbare ruimte doorgeven aan de gemeente. Denk aan een losliggende stoeptegel, overhangend groen, mankement aan een speeltoestel, kapotte straatlantaarn, zwerfvuil, rioolverstoppingen, stank, lawaai of vandalisme. Ook kunt u een aanvraag indienen voor het ophalen van snoeihout. Kleine gebreken in de buurt verhelpt de gemeente vaak snel.

Meldingen maken via Verbeterdebuurt website of app

Een melding over uw woon- of leefomgeving doet u eenvoudig via de Verbeterdebuurt website of app. Deze app is in de plaats gekomen van de Buitenbeterapp (die buiten werking is).
U kunt 24 uur per dag meldingen over de openbare ruimte doorgeven. Een melding die buiten openingstijden wordt gemaakt, pakt de gemeente de eerstvolgende werkdag op.

Hoe maak ik een melding?

Uitleg over het maken van een melding via de website of app vindt u ook op de website van Verbeterdebuurt. Let op: vul altijd het juiste adres in bij de melding.

Servicedienst Zundert ook telefonisch bereikbaar voor een melding

De Servicedienst Zundert is bereikbaar van maandag tot en met donderdag tussen 8.30 - 17.00 uur en op vrijdag van 8.30 - 12.30 uur via (076) 599 56 00. 

Anoniem melden?

Wilt u anoniem een melding maken? Mail dan uw melding naar gemeente@zundert.nl. Soms ontvangen wij meldingen via apps die niet bij ons in beheer zijn. Dit kan betekenen dat uw persoonsgegevens in deze situatie niet afgeschermd zijn. 

Wij vragen u bij voorkeur meldingen te doen via Verbeterdebuurt.

Ingeklapt

Verloren of gevonden voorwerpen

Meld een gevonden of verloren voorwerp op www.verlorenofgevonden.nl.

Als u iets gevonden hebt of bent verloren, kunt u hiervan aangifte doen (via de bovengenoemde website) bij de gemeente en niet bij de politie. Aangifte bij de politie doet u als u denkt dat het om diefstal gaat. Hebt u uw identiteitsbewijs verloren? Dan kunt u hiervan ook aangifte doen bij de gemeente.

Verloren identiteitsbewijs

Een rijbewijs, paspoort, identiteitsbewijs of vreemdelingendocument verloren? Aangifte bij de politie is niet nodig. U ondertekent een vermissingsverklaring bij de gemeente. Hiermee vraagt u een nieuw reisdocument aan. Is uw identiteitsbewijs gevonden en bij de gemeente afgegeven, dan neemt de gemeente zo snel mogelijk contact op.

Verloren pasjes

Bankpassen, ov-chipkaarten en dergelijke stuurt de gemeente meteen terug naar de betreffende bank of organisatie.

Bewaren gevonden voorwerpen

Via www.verlorenofgevonden.nl kunt aangeven of u het gevonden voorwerp thuis bewaart of af wil geven bij de gemeente.

Als u het gevonden voorwerp niet thuis wilt bewaren, dan kunt het afgeven bij de gemeente tijdens de openingstijden van het raadhuis. Een afspraak maken is niet nodig. 
Niet alles kunt u afgeven bij de gemeente. Denk bijvoorbeeld aan:

  • Dieren: breng deze naar de dierenopvang.
  • Medicijnen: breng deze naar de apotheek.
  • Gevaarlijke stoffen: meld dit bij de gemeente. De gemeente zorgt voor verwijdering van de stoffen.

De gemeente bewaart gevonden voorwerpen met een waarde tot € 450,- 3 maanden. Voorwerpen met een waarde boven de € 450,- bewaart de gemeente 1 jaar.

Ingeklapt

Iemand houdt zich niet aan de regels

De gemeente heeft buitengewoon opsporingsambtenaren (BOA's) en toezichthouders in dienst. Zij controleren of mensen zich aan de regels houden in de openbare ruimte en geen overtredingen begaan.

Een melding kunt u maken via het contactformulier van de gemeente Zundert.

Ingeklapt

Storingen drukriolering

Storingen aan drukriolering kunt u telefonisch melden.

  • Maandag tot en met donderdag tussen 08.30 - 17.00 uur en op vrijdag van 08.30 - 12.30 uur → Servicedienst gemeente Zundert → (076) 599 56 00.
  • 's Avonds en in het weekend →  06-53644365.
Ingeklapt

Melding accommodaties

Meldingen voor gebouwen/accommodaties (gebouw/zwembad/sporthal/sportpark/school) van de gemeente Zundert kunnen via Melding accommodatie gemeld worden. De meldingen worden zo spoedig mogelijk in behandeling genomen en u ontvangt een terugkoppeling van de gemeente.

Ingeklapt

Overlast houtrook

Ervaart u overlast van houtrook? Hanteer dan het volgende stappenplan:

  1. Onderzoek waar de rook vandaan komt;
  2. Ga in gesprek met de houtstokers;
  3. Lukt het niet om samen een oplossing te vinden? Houd dan een (foto)logboek bij voor een aantal weken. Ga op basis van de gegevens in dit logboek, nogmaals het gesprek aan;
  4. Levert bovenstaande niets op? Vraag dan, bij de gemeente Zundert of bij buurtbemiddeling, om bemiddeling;
  5. Levert bovenstaande nog niets op? Neem dan contact op met de GGD of Handhaving van de gemeente Zundert.

Overlast van houtrook is ongewenst, daarom geven wij een aantal tips voor het stoken van hout.

Ingeklapt

Waarom duurt het soms langer?

Soms duurt het wat langer voordat een melding wordt opgepakt, dit kan verschillende oorzaken hebben:

  • De weersomstandigheden zorgen voor vertraging;
  • Onderdelen zijn niet voorradig en moeten besteld worden;
  • Soms worden de werkzaamheden meegenomen in vaste- of geplande ondershoudsronde;
  • Bij grotere meldingen kan er sprake zijn van vooronderzoek.
Ingeklapt